Sider

søndag den 27. november 2011

Selvmord: Du KAN gøre noget!

Jeg har desværre været i den situation at jeg frygtede for mine medmenneskers liv, dermed sagt at jeg var bekymret for at de ville tage deres eget liv.
Der kan være rigtig mange grunde til at folk ikke ønsker at leve mere, oftest er det min opfattelse
at livet er så uoverskueligt og svært at de ikke kan se nogen vejen tilbage og derfor ønsker hjælp til at løse problemerne, nærmere end et reelt ønske om at dø.

Jeg synes det er særligt svært hvis man ikke kender folk ret godt...

Men noget man ALTID kan gøre er at ringe til politiet på telefon 114, de tager henvendelsen alvorligt og tager ud og ser til vedkomne og tager stilling til om der er hold i bekymring og hvad der skal gøres i en aktuelle situation.

Det er min opfattelse at de gange jeg desværre har måttet gøre det at de implicerede parter efter noget tid,
har været glade for at nogen gjorde noget....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar