Sider

fredag den 29. juli 2011

Giv agt - kreative børn!

Hvorfor er det at børn altid er et skridt foran, hvad angår ulykker både dem der er til at smile af samt dem der får een til at føle sig som en fiasko som mor?

Jeg har nu fået sikret hjemmet, efter bedste evne. 
Først og fremmest lå det lige til højrebenet at købe en sikkerhedspakke til stikkontakter, skabe og skuffer.



Min ældste datter ville blive en god ninja, hun var en sand mester til at lave ravage mens jeg sov. 
Som feks at  hælde 4 liter sojamælk ud på gulvtæppet, så jeg fik vasket mine fødder i bedste cleopatra stil den morgen. Materielt set er den værste gerning da hun tog alle taster af min laptop :O(
Hvorfor det altså er en ret SMART idé at anskaffe sig et dørgitter til børneværelset. Jeg er dog lidt ærgerlig over eg ikke anskaffede et af de smarte letvægts dørgittere man kan flytte med lethed fra dør til dør og feks tage med på ferie eller besøg. Dog ville mit barn sikkert være smart nok til at klippe sig adgang til friheden - Ej jeg har self sakse og knive et forsvarligt sted!

Fordi det værste der er sket i min karriere som mor, var da jeg vågnede en tidlig morgen ved at begge pigerne skreg. Jeg springer op ad sengen og hen til tremmesengen og der står den store med en barberstraber i hånden og den lille har blod i hele ansigtet. Jeg behøver nok ikke uddybe hvad jeg følte i dette sekund. Jeg store kraft idiot, uduelige skvaddernakke (indsæt selv flere) havde smidt en barberskraber i skraldespanden og så skulle de da barberes! Skaden var heldigvis overfladisk, men hun fik senere på dagen en stivkrampe-vaccine. Ingen af dem fik morgenmad, jeg jordede bare ned i børnehaven aldeles ude af mig selv, hvor jeg akkurat kom ind af døren før jeg stortudede og de er heldigvis så søde så pigerne fik havregrød og jeg fik stærk kaffe til mine flossede nerver.

Hjemme igen fandt jeg en papkasse hvis sider passede i højden af tremmerne og fik hamret dem på, så lillepigen nu ikke kan se ud af sengen mere, hvilket hun ikke er jublende begejstret for. Men som så mange andre ting dumme forældre bestemmer er dette til hendes eget bedst i værnet mod en MEGET kreativ storsøster, senere monterede jeg adskillige meter kantebånd til at lave et gitter over tremmesengens hovedende (det fede ved denne installation er at den er yderst anvendlig til at hænge legetøj på), så det er meget svært at tabe ting lillesøster skal se direkte i hovedet på hende og ydermere er den nu også udstyret med en klokke, så jeg kan høre hvis sengen bliver flyttet hvis man vil skabe sig adgang fra siden ind mod væggen der ikke har festligt gråbrunt pap på. 

Jeg har desværre ikke fået taget et foto af det, men mellem os er det sq ikke ret kønt, men det VIRKER og bæbsen kan være i fred og sikkerhed der ;)





1 kommentar:

  1. hold da op, kan godt forstå du blev bange. Jeg ville også selv havde været helt på den anden ende. Ret god ide med det pap. og net ovre tremmesengen. Jeg har selv også draget mig lidt erfaringer af den lidt trælse slags.

    SvarSlet