Sider

søndag den 31. juli 2011

Min datters hår - Smart i en fart....!

Min ældste datter har været meget længe om at få hår. Da hun var omkring et år havde hun en ægte voldborg frisure, så jeg trimmede hende til ca 5 mm på hele issen og tænkte at nu måtte det gro ud ligeligt fordelt over det hele.

Da hun var ca. 2 år var det igen groet ud i tjavser og jeg tænkte at jeg måtte trimme det der sad ned over ørene til en smart korthårsfrisure med de 1,5-2 cms strit på toppen, desværre glemte jeg afstandsstykket, hvorfor jeg til mange begejstring - andres skræk gav hende en bred hanekam - slet og ret! Jeg synes det var bedre end at være skaldet i den ene side!

Nu er hun 3 år og det er vokset rigtig meget og til min overraskelse fået de vidunderligste lyse krøller, men stadig har hun helt korte plamager i siderne og i hårgrænsen i panden.
Jeg har gennem noget tid kigget på det og overvejet....
Da jeg alligevel var igang med at friserer hendes efter badet, besluttede jeg at et let pandehår kunne dække de lidt kedelige plamager.
Så med lovning på en skub-op-is, sad hun forbløffende stille mens jeg klippede. Jeg ved ikke om jeg synes det blev helt godt da de anarkistiske krøller ikke helt samarbejder, men i hvertfald blev det ikke 100% Povl Kjøller.
Jeg vil lige se på om det er okay, ellers må vi een tur til en frisør på frederikssundvej der har en flyvemaskine man kan blive klippet i med åbningstilbud til 60 kr for børneklipning......!

Jeg er også ret overvældet over at min kun 8 mdr gamle datter har mere hår nu end den store da hun var 2 år!!

Jeg synes egentligt ikke det er klædeligt at være alt for forfængelig på ens børns vegne.
Men vi ønsker nok allesammen at vores børn ser nogenlunde pæne ud, trods 11 tallet under næsen samt savl og pletterne på tøjet ?

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. hvor fint !! Håber jeg må kommentere her, Mai blev også klippede super korthåret den ene gang hun blev klippede. Men nu lad jeg det gro og ser hvad der sker.

    SvarSlet